Moda Meme Kanserini Hedefliyor

MODA MEME KANSERİNİ HEDEFLİYOR

Fashion Targets Breast Cancer (FTBC), Amerikan Moda Tasarımcıları Birliği’nin (CFDA) tüm dünyada meme kanseri konusunda bilinç oluşturmayı ve erken teşhis olanaklarını tüm kadınların hizmetine sunmayı hedefleyen bir sosyal sorumluluk kampanyasıdır.

 

Ralp Lauren tarafından 1994 yılında ünlü moda editörü Nina Hyde’ın anısına başlatılan Fashion Targets Breast Cancer- FTBC (Moda Meme Kanserini Hedefliyor) hareketi, Amerikan Moda Tasarımcıları Birliği tarafından tüm dünyada etkin bir şekilde yürütülüyor. İngiltere’ de Prens Charles’ın, ABD’de ise Hilary Clinton’un destek verdiği bu projede Ralp Lauren, hedef tahtasından esinlenerek yarattığı FTBC logosunun yer aldığı ürünlerin satışından elde edilen gelirleri meme kanseri ile ilgili çeşitli araştırma ve tedavi kuruluşlarına bağışladı.

 

Türkiye Meme Vakfı-MEVA, Moda Meme Kanserini Hedefliyor projesini Şükran Çelebi’nin öncülüğünde Türkiye’de 2002 Aralık ayında DuPond Lycra Firması sponsorluğunda yapılan bir defile ile başlattı. Ülkemizdeki modacıların da destek verdiği ‘Moda Meme Kanserini Hedefliyor’ kampanyasına moda dünyasından Bahar Korcan, Dilek Hanif ve Atıl Kutoğlu gibi isimler katıldı.

 

2007 yılında Atıl Kutoğlu, Türkiye Meme Vakfı yararına 7 farklı t-shirt modeli tasarladı. İlk olarak topmodel Lydia Hearst tarafından Kutoğlu´nun son New York defilesinde basına tanıtıldı. Atlet, kruvaze ve mini elbise gibi kullanılabilcek farklı modeller tüm Beymen mağazalarında satışa sunuldu. Elde edilen tüm gelirler Türkiye Meme Vakfı – MEVA’nın bilinçlendirme ve tarama çalışmalarına aktarıldı.

 

Tüm bunlar dünya markası olma yolunda ilerleyen iç çamaşırı firması ELSE için ilham kaynağı oldu ve firma sahibi Ela Onur da bir iç çamaşırı tasarımcısı olarak FTBC için beş parçalık küçük bir koleksiyon tasarladı. ELSE’in koleksiyonunda FTBC logolu pembe bir gecelik, kaşkorse tarzında bir atlet, pembe dantel fırfırlı bir külot, dantelden bir jartiyer bandı, ve Katre marka doğal bir sabun bulunuyor. Ürünlerin sunulduğu çamaşır kesesinin içinde pembe bilezikli bir Farkındalık Paketi de yer aldı.